27 Nisan 2020 Pazartesi

Türkiye'deki Anne Bebek Ürünü Alışverişim


Amerika'dan Turkiye'ye gittigimizde, anne bebek urunu alisverisi yapmadan donmuyoruz. Bunun sebebi fiyatlardan ziyade, ozellikle Turkce olan bazi urunleri Amerika'da bulmanin zor olmasi.Ebeveyn olarak, bebegimizin hem Ingilizce hem de Turkce ogrenmesinden yana oldugumuz icin, ninniler, sarkilar, kitaplar ve konusan oyuncaklarla her iki dile de maruz kalarak buyumesine katkida bulunmaya calisiyoruz. Ayrica dikkatimi ceken baska bir diger nokta da Turkiye'deki bebek magazalarinda yuzde yuz koton kumasli urunleri daha rahat ve uygun fiyata bulabiliyor olabilmek. Amerika'daki giysiler genellikle sentetik, polyester kumastan veya koton olanlarin fiyatlari digerlerinden daha yuksek olabiliyor. Gerci oyuncak fiyatlari Amerika'da genellikle daha ucuz olsa da, ahsap kaliteli oyuncaklar bazen biraz daha pahali olabiliyor.

Aslinda hem Amerika'da hem Turkiye'de anne bebek alisverisi icin pek cok alternatif var. Cogu dunyaca unlu marka oyuncaklar, giysiler, Turkiye'de de satiliyor. Bir tek Turkiye'deki Carter's bana cok pahali geldigi icin, genellikle Amerika'dan almayi tercih ediyorum. Umarim genel satis fiyatlarini biraz ucuzlatirlar. Tabii ki indirim donemlerine denk gelirsem, bu magazadan da bebek kiyafetlerine bakiyorum.

Amerika'da daha onceki yazimdan da anlasilabilecegi gibi, cogu anne bebek urununu internet uzerinden satin alirken, Turkiye'ye geldigimizde alisveris merkezlerindeki magazalara gidip gorup gezerek alisveris yapmak bana daha keyifli geliyor. Amerika'daki eyaletlerdeki alisveris merkezleri genellikle Turkiye'dekiler kadar cok sayida ve icindeki markalar bakimindan her zaman hepsi ayni cesitlilikte olmayabiliyor. Ornegin burada daha cok online satis var. Ayrica benzer markalar ve hatta ayni urunler artik Turkiye'de de bulunabiliyor. Fiyatlar urunlere gore degiskenlik gosterse de, ben hem Amerika'da hem Turkiye'de anne bebek urunu alisverisi yapmayi cok seviyorum. Renkli mi renkli bebek ve cocuk magazalarina sadece girip bakip ciktiginda bile insana farkli bir eglence gibi geliyor bence.

Benim Turkiye'de en cok gitmekten hoslandigim anne bebek magazalari soyle:

Ebebek

Fiyatlari ve urun cesitliligi bakimindan en cok ziyaret ettigim magazalardan birisi. Koton zibinlari hem harika hem de cok uygun fiyatli. Bircok cesit oyuncak ve kitap da bulmak mumkun. Biz buradan genellikle bebekler icin Turkce kitap ve Fisher-Price'in Turkce konusan oyuncaklarini aliyoruz.

Joker

En cok gittigim magazalardan bir digeri diyebilirim. Her turlu bebek esyasi bulabilmek mumkun. Hem bir suru Turkce konusan oyuncak, ebeveynler icin bebek gelisimiyle ilgili kitaplar, hem bircok giysi hem de Turkiye'de kullandigimiz bebek arabasini buradan almistik. Hala seyahat ettigimizde bu bebek arabasini kullaniyoruz.

Panco

Sadece cocuklar icin degil, bebekler icin de cok guzel giysiler bulunabilecek bir magaza. Kendi cocuklugumdan da hatirladigim bu markanin magazalarina hangi alisveris markezinde rastlasam mutlaka geziyorum.

Mothercare

Iflas etmeden once, Turkiye'deki magazalari da henuz kapanmadan, epey gezdigim olmustu. Burasi da en eski markalardan bir tanesiydi. Sanirim artik yok. Ozellikle indirim donemlerinde, buradan bir suru bebek giysisi almistim.

LC Waikiki

Zaten uygun fiyatli giyimin en onemli markalarindan birisi. Bebek kiyafetlerimizin bir kismini ve ozellikle hamile kiyafetlerimin cogunu burdan almistik. Hamile kiyafetleri o kadar guzeldi ki hala hatira diye sakliyorum.

Gebe

Buranin hamile kiyafeti fiyatlari, diger magazalara gore biraz daha yuksek olsa da, urunleri kaliteli. Ben hamileler icin gecelik takimimi ve hamile elbiselerimden bir tanesi buradan almistim. O kadar guzel bir elbiseydi ki dogum sonrasi bile epeyce bir sure giymistim.

H&M

Hamileler icin kot pantolonumu ve emzirme bluzlarimin bir kismini buradan almistim. Amerika'da cogu seyi internetten siparis verirken, Turkiye'deki H&M magazalarini gidip gezerek alisveris yapmak cok keyifliydi.

Toyzz Shop

Bence Turkiye'de oyuncak denilince akla gelen ilk magazalardan bir tanesi. Amerika'da Turkce konusan oyuncak bulmak pek mumkun olmadigindan, biz de buradan, sayfalarini cevirdikca Turkce masal anlatan tirtil oyuncagimizi almistik. Uzerinden aylar gecmesine ragmen hala en sevdigimiz egitici oyuncaklardan birisi.

Imaginarium

Bu magazanin giris kapisinda buyukler ve kucukler icin iki ayri kapi bulunmasi cok hosuma gidiyor. Turkce sarki soyleyen oyuncagimizi burdan almistik. Bebegim bu renkli oyuncakla uzun sure severek oynadi.

Armagan Oyuncak

Eve yakin bir alisveris merkezinde, sanirim ben gittigimde yeni acilmis olan bir magazasindan birkac oyuncak almistik. Oyuncak konusunda hem kizlar hem erkekler icin harika secenekler var.

D&R

Bebegim icin Turkce kitap, ninni, sarki ve bazi klasik muzik cdlerinin cogunu buradan aldik. Hatta ileride izler diye, Turkce Susam Sokagi dvdleri de aldik. Ilk bebeklik doneminde, iki yasa kadar, hatta sonrasinda da  mumkun oldugunca fazla televizyon izlemesini istemesek de, cocugumun ileride izleyeceklerinin egitici ve ogretici cizgi filmler gibi faydali icerikli programlarin olmasi daha iyi olur diye dusunuyorum.

Yaziyi bitirmeden son bir liste yapacak olursam, benim Turkiye'deyken gidip anne ve bebek urunu aldigim magazalar asagidakiler.

💗Ebebek
💗Joker
💗Panco
💗Mothercare
💗Carter's
💗LC Waikiki
💗Gebe
💗H&M
💗Toyzz Shop
💗Imaginarium
💗Armagan Oyuncak
💗D&R

Sizin Turkiye'deki en sevdiginiz anne bebek magazalari hangileri?
Asagiya yorum yazabilir, iletisim formunu kullanabilir, sag ust kutucuktan bloguma abone olabilir, Instagram'dan beni takip edebilirsiniz.
Blog yazimi okudugunuz icin tesekkurler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Buraya yorum yazabilirsiniz.